31. juli 2019

Flere søger tandplejeruddannelsen som deres drømmeuddannelse

SKT på Københavns Universitet har oplevet en lille stigning i antallet af ansøgere til tandplejeruddannelsen i forhold til sidste år. Mest bemærkelsesværdig er det dog at antallet, der søger uddannelsen, som deres første prioritet er steget med 20%. ”Det er meget positivt, at vi oplever at tandplejerstudiet for mange af vore ansøgere er drømmestudiet” siger skolechef Bo Danielsen. Der er seks gange så mange ansøgere som der er pladser til. Og der er dobbelt så mange, der har uddannelsen som deres drømmestudium, end der er pladser til. Så vi må desværre skuffe mange.

Sideløbende med at universitet arbejder på at sende besked ud til alle ansøgerne arbejder vi på SKT på at gøre alt klar til at modtage de nye tandplejerstuderende. Vi glæder os til at få en ny årgang nye studerende i gang og skal nok nå at være klar.